Hírek
2018. Február 25. 20:00, vasárnap |
Helyi
Forrás: http://alhconsulting.hu/
A magas visszafordulási arány hatása a weboldalra
A marketing szakembereket aggasztja általában a magas visszafordulási arány, de mit is jelent ez valójában?
A látogatók azon százalékára vonatkozik a visszafordulási arány, akik az oldalt elhagyják egyetlen lap megtekintése után. Tudni kell, hogy a relatív forgalom magas, a RocketFuel tanulmánya szerint 26% és 70% közé esik a legtöbb weboldal visszafordulási aránya. Egy pontozási rendszert alakítottak ki az összegyűjtött adatok alapján az alábbi kategóriákkal: 25% vagy alacsony esetében valamely hiba, 26-40% megfelelő, 41-55% átlagos, 56-70% esetén magasabb az átlagosnál, de a weboldal sajátosságai miatt indokolt lehet, 70% vagy magasabb: rossz és valami hibás.
Az összesített visszafordulási arány megtekinthető a Google Analytics-en belül az Audience Overview fülön. A Google Analytics-ben a Behaviour (Viselkedés oszlop) adatai között megtaláljuk a csatornák visszafordulási arányát külön-külön. Számos dolog következménye lehet a magas visszafordulási arány, mint például a lassan betöltő weboldal. A Google is régóta felhívta rá a figyelmet, hogy a betöltési sebesség a rangsorolási algoritmusban kiemelkedő szerepet játszik, így SEO szakemberként érdemes erre külön hangsúlyt fektetni. Olyan tartalmakat emel ki a Google leginkább, amelyek elsősorban a jó felhasználói élményre fókuszálnak, így evidens, hogy a lassú betöltés kellemetlen élményt okoz.
Amennyiben néhány másodpercnél több időt vesz igénybe az oldal betöltése, a felhasználók hamar megunják és kilépnek. Ez keresőoptimalizálási szempontból nagy gondot jelent. Azonban, ha sikerül olyan tartalmat létrehozni, ami az olvasókat leköti akár kis időre is, akkor a tartalommarketingesek elérték céljukat. Érdemes megnézni a Google Analytics-ben az oldalon eltöltött időt (Time Spent on Page), valamint a munkamenet átlagos hosszát (Average Session Duration), hiszen pozitív jel érkezik a Google-hez, ha a fogyasztó több percet van jelen a oldalon, ami azt jelzi, hogy az oldal tartalma releváns volt a keresés szempontjából, így ha jó helyezést szeretnénk elérni az oldalon, az ilyen felhasználókból érdemes minél többet bevonzani. A Google megkülönböztető figyelemmel kezeli a visszafordulási arányt, így érdemes utána járni és igazolást találni arra, hogy mi az oka a visszafordulásnak. Ezt megtehetjük a Google Analytics-Behavior-Site Content-Landing Page-s menüpontra kattintva és szűrhetünk a visszafordulási arány szerint.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 26. 14:16, kedd | Helyi
Festménykiállítás a Huszár Gál Városi Könyvtárban
Bódi Ferenc Attila és Wolf Zsuzsanna festményeiből nyílik kiállítás a Huszár Gál Városi Könyvtár emeleti kiállítóterében december 4-én, szerdán 17 órakor.
2024. November 21. 10:43, csütörtök | Helyi
Frühwirth Ildikó – Családi ünnepek kézikönyve
Frühwirth Ildikó Családi ünnepek kézikönyve című kötetének bemutatóján vehetnek részt az érdeklődők a Huszár Gál Városi Könyvtár rendezvénytermében november 26-án, kedden 17 órától.
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok