Hírek
2013. November 07. 05:00, csütörtök |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
A tévéműsorok több mint fele is reklámmal van tele
A kereskedelmi tévékben a reklámokon kívül a műsorok több mint felében találkozhatunk kereskedelmi üzenettel – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2013 második negyedévét vizsgáló legújabb jelentéséből. Ezerhatszáz márkát népszerűsítettek termékmegjelenéssel a két piacvezető kereskedelmi televízió műsoraiban a reklámblokkokon kívül. Egy-egy márka átlagosan háromszor tűnt fel.
A TV2-n 2810, míg az RTL Klubon 2079 termékmegjelenítés volt látható, amely a két csatorna között 15 százalékos eltérést jelent. Mindkét kereskedelmi tévé műsorkínálatának több mint felében volt termékmegjelenítés: a TV2 műsorainak 69 százalékában, míg az RTL Klubon a programok 51 százalékában. Tehát a reklámblokkok mellett az adások többségében további olyan kereskedelmi üzenetekre is számíthat a néző, amelyek tévéműsorokban bukkannak fel.
A TV2-n negyedével többféle termék, azaz 724 különféle áru vagy szolgáltatás került a műsorokba, mint az RTL Klubon, ahol „mindössze” 575 fajta.
A leggyakrabban felbukkanó márka az Update volt, kereken száz esetben, valamennyi a TV2-n volt látható. Az RTL Klubon a szallas.hu márkája bizonyult a legaktívabbnak, amely hatvanszor jelent meg a műsorokban – ez az összesített listán csupán a negyedik helyre volt elég. A Telekom ugyanis 94, az Adidas 76 alkalommal volt jelen a csatornák műsoraiban.
Idén április és június között a tematizált, és a szolgáltató magazinműsorokban, valamint a reality-kben volt a legtöbb termékelhelyezés. A TV2-n az Mokka, az Aktív műsorok, valamint Nagy vagy! tévés verseny volt a legnépszerűbb, míg az RTL Klubon a Reflektor, a Fókusz és a Brandmánia magazinok.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Szeptember 18. 06:00, szerda | Belföld
Árvíz - Orbán Viktor engedélyt adott a Lajta-menti szükségtározó megnyitására
2024. Szeptember 18. 06:00, szerda | Belföld
Árvíz - OVF: hosszú ideig elhúzódó árhullámra kell felkészülni
Hosszan elhúzódó árhullámra kell felkészülni, sokáig lesz érvényben harmadfokú készültség az érintett folyókon - mondta az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) szóvivője az M1 aktuális csatorna kedd délutáni műsorában.
2024. Szeptember 18. 06:00, szerda | Belföld
Hirado.hu: ismét meghívta a közmédia Orbán Balázst és Magyar Pétert vitára
Ismét meghívta Orbán Balázst, a miniszterelnök politikai igazgatóját és Magyar Pétert, a Tisza Párt elnökét az M1 aktuális csatorna és a hirado.hu közös csütörtök esti hírháttér műsora, a 48 perc szerkesztősége vitára - írta a h