Hírek
2011. Március 17. 00:12, csütörtök | PR
Az első mosonmagyaróvái borárverésről...
2011. március 4-én, 18:30h órakor került megrendezésre a Borclub Étterem rendezésében a “A borok királya, a királyok bora” c. elegáns est, melynek fővédnöke Dr. Nagy István, Mosonmagyaróvár polgármestere volt.
Aki ott volt, az nag
„Navigátorunk” ez esetben Csalló Gábor, a Magyar Turizmus Díjas Borclub Étterem és Vinotéka tulajdonosa.
InfoMóvár: Honnan jött a gondolat, hogy a városban ilyen jellegű rendezvényt szervezzenek?
Csalló Gábor: Az elképzelés már régóta érlelődött, inkább a kivitelezés technikai részében akadtam meg többször. A program összeállítása sem egyszerű egy ilyen rendezvényre. Az elgondolásokat méretben is igazítani kell a helyi viszonyokhoz és ezt most sikerült így megvalósítani.
IM:Hány üveg bor került árverésre? Mit kell tudni ezekről a borokról?
Csalló Gábor: 25 tételt árvereztünk és ebből 23 talált gazdára. Ezzel az aránnyal egyébként sok árverés elégedett lenne.
A tételek között voltak több palackból állóak is.
A borok nagy része a helyi borbarát klub régebbi készletéből, míg néhány palack baráti felajánlásokból került a katalógusba.
Az estet borvacsorával kezdtük, a Royal Tokaji borainak kóstolásával. E pincészet is ajánlott fel ún. mai tételeket, a többi bor viszont mind muzeális és így valódi különlegesség volt. A leghíresebb borászatok úttörő korból (tehát a 90-es évekből) származó mestermunkái.
IM: A gyűjtés célja egy teljesen automata defibrillátor. Sikerült megteremteni rá a feltételeket?
Csalló Gábor: Az ötlet onnan indult, hogy egy kevés szakértelmet igénylő, mobil eszközt vegyünk. A célhoz közel állunk, már csak egy kis rész hiányzik…
Az automata defibrillátort olyan helyszín szeretnénk elhelyezni, ahol könnyű hozzáférni, másrészt ahonnan könnyen mozgatható, pl. egy sporteseményre, rendezvényre.
IM: Lesz-e következő jótékonysági rendezvény? Mikorra várható?
Csalló Gábor: Terveim között szerepel a 2. borárverés is, de úgy vélem ilyen rendezvényt csak évente egyszer illik megszervezni.
IM: A honlapon olvasható, hogy sokan nem szeretik a pezsgőt, ezért a programkiírásban az is szerepelt, hogy itt fény derül, mi is lehet ennek az oka. Elárulja nekünk is?
Csalló Gábor: Ennek véleményem szerint szintén két oka is van. Az egyik a kulturált alkoholfogyasztás ismeretének hiánya. Már maga az is gondot okoz, hogy egyáltalán az alkohol fogyasztásáról beszéljünk, pedig ezt azért hívják élvezeti szernek, mert tudni kellene élvezni is.
A másik ok viszont ebből ered, az pedig a termékek minősége. Ez egy nagyon hosszú okfejtést igényelne, így csak annyit mondanék példának, hogy a pezsgőben lévő szénsav, a buborékok kellemetlen érzete a szájban, már az is tulajdonképpen egy termékhiba. Az egyéb íz és zamat tényezőkre sincs most lehetőség kitérni, ezért csak de érzékeltetésül: még nem találkoztam olyan emberrel, aki egy igazán finom pezsgő kóstolása után azt mondta volna, hogy ez kellemetlen…
IM: Milyen programokkal várják idén tavasszal a város lakóit?”
Csalló Gábor: Pl. ismét az oldtimer autók bemutatójával.
Az étteremben pedig több boros programmal és folyamatos hírekkel szolgálunk az interneten is. Minden érdeklődőnek, aki feliratkozik a címlistánkra, hírlevelünkben küldünk információkat. Természetesen külön kérdésekre is szívesen válaszolunk ezen a címen: info@borclubetterem.hu, vagy az info@boroldal.hu címekre várunk minden érdeklődőt.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 25. 10:45, hétfő | PR
Innovációs index: mélyponton a magyar vállalati innováció
csak a nagyvállalatok stagnáltak, a mezőgazdasági cégek alig innoválnak
2024. November 22. 09:59, péntek | PR
Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára
még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni
2024. November 21. 10:04, csütörtök | PR
7 százalékos volt a gyerekinfláció
olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
2024. November 14. 10:32, csütörtök | PR
K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
sokan borúsan látják a jövőt