Városlista
2024. december 19, csütörtök - Viola

Hírek

2018. Január 25. 05:00, csütörtök | Belföld
Forrás: mti

Egyre többen kérnek segítséget online fogyasztóvédelmi ügyekben

Egyre többen kérnek segítséget online fogyasztóvédelmi ügyekben

Megduplázódott a Budapesti Békéltető Testületen (BBT) belül működő, az európai online kereskedelem fogyasztóvédelmi kérdéseivel foglalkozó nemzeti tanácsadó ponthoz fordulók száma tavaly

- mondta Kóródy Dávid hivatalvezető szerdai budapesti sajtótájékoztatóján. Felidézte, hogy az Európai Bizottság 2016-ban hozta létre az uniós békéltető honlapot az online vásárlásból fakadó viták elektronikus ügyintézésére, minden tagországban nemzeti tanácsadói kapcsolattartó pontot jelöltek ki, Magyarországon a Budapesti Békéltető Testületet.

Kóródy Dávid ismertette: tavaly 572 megkeresés érkezett a tanácsadó ponthoz telefonon, emailben, illetve az uniós honlapon, 560 esetben magyar fogyasztók, kereskedők kértek tanácsot, külföldről 12 esetben fordultak hozzájuk, főleg légiközlekedési témában.

A hivatalvezető szerint a magyar fogyasztók és kereskedők egyre tudatosabbak az online kereskedelem területén is, példaként említette erre, hogy több webáruház is kért tájékoztatást tőlük a szabályozásról, az online vitarendezés menetéről.

Felhívta a figyelmet arra, hogy az összes online értékesítőnek az unióban meg kell jelenítenie az uniós békéltető honlapra vonatkozó tájékoztatást is.

Tavaly a kapcsolattartó ponthoz fordulók 39 százaléka kifejezetten az online kereskedelem témában kért tanácsot, 24 százalékuk az uniós vitarendezési honlap működése iránt érdeklődött, 13 százalékuk légi személyszállítási ügyben tájékozódott, de sokan kérdeztek hagyományos bolti vásárlásról, fogyasztói jogokról is - ismertette Kóródy Dávid.

Mátyás Petra, a kapcsolattartó pont vezetője kiemelte, legtöbben a 14 napos indokolás nélküli elállási jogra kérdeztek rá internetes vásárlás esetén, tájékoztatást kértek a visszapostázás szabályairól, a jótállásról, a visszafizetési kötelezettségről.

Kirívó esetek közé sorolta a megtévesztő tájékoztatásokat, köztük azt, hogy bizonyos webáruházak magyarnak "álcázzák" magukat, holott székhelyük az EU-n kívül van.

Kóródy Dávid arra hívta fel a figyelmet, hogy a nemzeti kapcsolattartó pontok tájékoztatást és tanácsot adnak, békéltető eljárást nem folytatnak, de tanácsolhatják például az Európai Bizottság online vitarendezési honlapját, illetve magát a békéltető testületeket a vita rendezésére.

Ezek érdekelhetnek még

2024. December 19. 08:10, csütörtök | Belföld

Bemutatták az első magyar elektromos csuklós buszt

Bemutatta az első magyar gyártású elektromos meghajtású csuklós autóbuszt a Kravtex-Kühne csoport és a Volánbusz Zrt. szerdán Budapesten.

2024. December 19. 08:06, csütörtök | Belföld

Varga Mihály: Magyarország a 4. helyre lépett elő az uniós gazdaságfehérítési rangsorban

Elismerés az Európai Bizottságtól: Magyarország a 4. helyre lépett elő az uniós gazdaságfehérítési rangsorban - közölte a pénzügyminiszter a Facebook-oldalán szerdán.

2024. December 19. 08:04, csütörtök | Belföld

A MOHU megnövelt kapacitással dolgozik a karácsonyi időszakban

A MOHU a karácsonyi időszakban megnövelt kapacitással dolgozik a zökkenőmentes visszaváltás érdekében - közölte a vállalat szerdán az MTI-vel.

2024. December 19. 08:03, csütörtök | Belföld

Porsche Hungaria: jól teljesített az idén a magyarországi autópiac