Városlista
2024. november 14, csütörtök - Aliz

Hírek

2013. Június 23. 09:53, vasárnap | Sport
Forrás: InfoVáros | - Hajósi Miklós -

Feszített tempó, hűsölés a Salgó Ralin!

Feszített tempó, hűsölés a Salgó Ralin!

Interjú, ami ismét rövidre sikeredett, Lángi Attila autóversenyzővel a Salgó Midex Rali után.

A kemény, kanyarokkal és lassítókkal tűzdelt pályák mennyire feküdtek neked és a BMW Z4M-nek?

- A Salgó rally gyorsasági szakaszai már nagyon régen a kedvenceink közé tartoznak. Hihetetlen hangulatú minden verseny ezeken a pályákon, mind a kocsiban, mind a pálya szélén.

Nagyon sok néző látogatott ki a versenyre akiknek mindenképpen bizonyítani szerettük volna hogy helyünk van ebben a mezőnyben.

Szerencsére komolyabb műszaki hibánk nem adódott, kicsit csúszott a kuplung de inkább csak a rajtban kellett vigyázni rá, de sajnos kiderült a gépnek egy hiányossága amivel eddig nem szembesültünk, valószínűleg azért mert igazi versenytempót most diktáltunk vele először, és már a nap legelején nagyon furán viselkedett az úton.

Ezért most mindenképp szükség lesz egy zárt pályás tesztre, ahol futómű beállítással próbáljuk meg kiküszöbölni a feszített tempónál jelentkező bizonytalan úttartást.

Már a versenyen is próbáltuk több kevesebb sikerrel stabilabbá tenni az autót, aminek az lett a következménye hogy féktávon lett idegesebb, aminek pont a kamerád előtt az utolsó gyorson meg is lett az eredménye. Az a lassító nem sikerült. De kanyarokban főleg nagy sebességnél jóval magabiztosabban mentünk és ez az idők javulásán egyértelműen látszott.

- A Ceredi gyorson sajnos nem tudtunk igazán gyorsan menni, aminek legfőképp

az-az oka, hogy ezen a pályán lett volna szükségünk egy pontosabb itinerre, de a szombati gyomorproblémáim miatt ezen a kanyargós szakaszon csak nagyon lassan tudtunk végiggurulni és azt is a kötelező 3 alkalom helyett csak kétszer.

Még szerencse hogy tényleg csak egy nagyon éles tesztként fogtuk fel a versenyt, ami abból is látszik hogy sikerült kikésnünk úgy hogy a beírótól 100 méterre voltunk. Ezután addig hűsöltünk egy benzinkút klímás eladóterében, míg másodszor is sikerült kikésnünk. Ezt a két produkciót 20 másodperccel díjazták a verseny szervezői, jogosan!

- De mivel nem nyerni mentünk hanem gyorsulni így ez egyáltalán nem okozott gondot. Meg hát altatjuk a későbbi ellenfeleinket. ;). A jó hangulatú versenyzéshez nagyban hozzájárult hogy kiderült, Csimpike kedvesét barnamedvék nevelték, és soha az életben nem evett még főtt burgonyát. Mindenesetre nagyon elégedetten távoztunk a versenyről, mert a Ceredi gyorsaságit leszámítva sikerült szép időket mennünk, és igazából a körülményeket tekintve ott se mentünk nagyon rosszul, ráadásul nagyon pontosan meg tudtuk határozni hogy a hibákat leszámítva milyen időt lehetett volna menni a pályákon és ez bizakodásra adhat okot, ha a futómű beállítási apró hibákon túl leszünk és ezáltal magabiztosabban ( és közben kevesebb kockázattal ) tudjuk majd legyűrni a kanyarokat, akkor igen jó időket lehet szaladni a Z4-gyel, bármelyik versenyen versenyképes lehet az autó.

Ehhez még hozzátartozik hogy ezen a versenyen új HANKOOK gumikkal versenyeztünk, amiknek a kiismerése még egy másik feladat, de külön köszönet Turán Fricinek aki hozzásegített a gumikhoz, és utána nem kis meglepetésünkre megjelent nálunk a szervizparkban és igen sok jó tanáccsal szolgált mind a guminyomások, mind a futóműgeometria beállításában, mielőtt bejött hozzánk segíteni, a pályáról nézte hogy viselkedik az autó.

Megosztotta velünk a tapasztalatait a gumikról,ami azért meglepő volt számunkra, hiszen a mi kis brigádunk nem nevezhető top csapatnak és örültünk hogy ha a HANKOOK mellett tettük le a voksunkat, akkor nem csak odaadták a gumit hanem tényleg próbáltak segíteni jobb eredményt elérni. Frici nagyon közvetlenül próbált abban is segíteni hogy kizárva a technikát mi is jó irányba haladjunk, jól vagy jobban tartsuk íven az autót, úgyhogy vezetéstechnikából is kaptunk néhány hasznos jótanácsot. Ezúton is köszönjük Neki!

A Prológon nem kis gumifüsttel kényeztettétek a kilátogató rengeted nézőt és szurkolót. Ott, hogy éreztétek magatokat Csimpikével?

- A prológ: a pályabejárásunk erre a szakaszra nem terjedt ki úgyhogy a többieket nézve próbáltunk ismereteket szerezni a vonalvezetésről, ezek a dolgok azonban általában nem vezetnek célra. Nem kell sokat ragozni megpróbáltuk a lehető legjobban megcsinálni, az utolsó 2 körös guminál kicsit elszámolva magunkat 3 kört mentünk, ezen kívül semmi extra. A füst pedig annak köszönhető hogy ez nem számított bele az értékelésbe, úgyhogy lehetett egy kicsit driftelni. Vicces volt megint úgy menni hogy folyamatosan kérdezem hogy merre megyünk, mert tavaly ugyanígy volt, de ez most sokkal jobban sikerült!

Az eredményetekkel mennyire vagytok kibékülve?

- Az előre kitűzött célunkat 100%-ban teljesítve célba ért végre a vas méghozzá úgy hogy a teljes versenytávonversenyképes volt, így volt időnk kiismerni a hibáit ami nagyon komoly előrelépés mert innentől lehet gyorsulni, ezt már tavaly megtanultuk a másik autónál. Végre azt mondhatjuk hogy egy teljesen kész autót kell a mi igényeinkre beállítani!. Ez már egyszerűbb feladat, habár ez sem megy majd 1 nap alatt.

Legközelebb hol találkoznak a Béjemwé fanok veletek?

- Legközelebb feltételezem határt lépünk, ha már Cereden nem sikerült átesnünk Szlovákiába, és Kassa Rally keretein belül versenyzünk, ami izgalmas kalandnak ígérkezik. Nem hiszem hogy Veszprém rallyra lejutnánk, ezt az autót biztos nem visszük murvára. Ha mégis megyünk az csak a tavalyi 325i BMW-vel képzelhető el, de egyenlőre úgy néz ki itthon maradunk.

Mindenesetre köszönjük a csapatnak hogy ott voltak velünk, támogatóinknak pedig hogy hozzásegítenek bennünket a versenyzéshez.

Köszönet a Támogatóinknak!

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 13. 13:56, szerda | Sport

Harmadik hely az Évzáró Zemplén ralin

2024 utolsó ORC futamát rendezték Szerencs központtal, ahol ismét Pásztor Tomi diktálta Kronome Ákosnak az itinert.

2024. November 13. 13:51, szerda | Sport

Dunántúli Technikai Sport kupasorozat, a DTS Cup 2024 rövid összefoglalója

Az idei év a 2024-es év, egyben a második szezon a DTS Cup történetében.

2024. November 13. 08:03, szerda | Sport

Holland-magyar - Nagy Zsolt: úgy kell kimennünk Hollandiába, hogy képesek vagyunk nyerni

Nagy Zsolt, a magyar labdarúgó-válogatott és a Puskás Akadémia szélsője szerint a nemzeti csapatnak úgy kell kiutaznia a hollandok elleni, szombati Nemzetek Ligája-mérkőzésre, hogy elhiggye, képes győzni Amszterdamban is.

2024. November 11. 07:50, hétfő | Sport

Labdarúgó NB I - Emberhátrányban is nyert a címvédő FTC Kecskeméten

Az utolsó fél órában emberhátrányban játszó, címvédő és listavezető Ferencváros egy hajrában szerzett góllal 1-0-ra nyert a sereghajtó Kecskemét vendégeként a labdarúgó OTP Bank Liga 13. fordulójának vasárnap esti zárómérkőzé