Hírek
2018. Május 28. 07:24, hétfő |
Külföld
Forrás: mti
Folytatódik a francia vasutasok gördülő sztrájkja, de a korábbiaknál kevesebb fennakadással
Folytatódik hétfőn a francia vasutasok sztrájkja a kormány reformja ellen, de a korábbiaknál kevesebb fennakadással:
a szuperexpresszek (TGV) kétharmada, a többi belföldi vonatnak mintegy fele fog közlekedni, a párizsi elővárosi közlekedésben az A vonalon menetrendszerűen indulnak a vonatok, a többi vonalon minden második vonat közeledik - közölte a francia állami vasúttársaság (SNCF) vasárnap este.
"Egyre kevesebb a sztrájkoló. A csökkenő tendencia látszik folytatódni hétfőn és kedden is, jóllehet a mozdonyvezetőknél még mindig jelentős a mozgósítás, de már ott is az 50 százalék alá esett vissza" - mondta Mathias Vicherat vezérigazgató-helyettes.
A sztrájk múlt heti szerdai és csütörtöki szakaszában a mozdonyvezetőknek 50, a vasutasoknak összességében 15 százaléka vett részt.
A munkabeszüntetés kedden is folytatódik. Aznap kezdődik meg a törvénytervezet szenátusi vitája, a szövegről június 5-én tartják a szavazást a felsőházban.
Laurent Berger, a CFDT reformszakszervezet vezetője vasárnap a Le Journal du Dimanche című hetilapnak adott interjúban elmondta, hogy a CFDT a lehető leggyorsabban be akarja fejezni a konfliktust, de "a vasutasok és a vasút jövőjének szempontjából jó feltételekkel", ezért a parlamenti vita vége előtt nem csökkentik a kormányon a nyomást, a sztrájkot addig biztos folytatják, s folyamatosan javaslatokat tesznek a kormánynak.
"A kormány maratoni reformot indított. Az utolsó tíz kilométeren járunk és nem ezt lesz a legkönnyebb lefutni" - mondta a szakszervezeti vezető, aki elismerte, hogy "valódi egyezetés" alakult ki a kormánnyal, s történtek "előrelépések".
Amióta a francia kormány pénteken megerősítette, hogy átvállalja az állami vasúttársaság (SNCF) adósságállományának kétharmadát, valamint növeli a beruházási támogatást, megtörni látszik a szakszervezeti egység, miután a radikális CGT és a Sud folytatni kívánja a gördülő sztrájkot a vasúti reform ellen, a CGFT mellett viszont a második legnagyobb szakszervezet, az UNSA is a megmozdulás befejezését helyezte kilátásba.
A kormány vasúti reformja ellen április eleje óta tiltakozó vasúti szakszervezetek régóta követelték az elsősorban a szuperexpresszek (TGV) fejlesztéséből fakadó hatalmas adósságállomány átvállalását, miután álláspontjuk szerint anélkül a reformot követően az SNCF csődbe menne. A kormányfő azt is bejelentette, hogy az állam évente 200 millió euróval megemeli a beruházásait a francia vasútnál, azaz ezentúl évente 3,8 milliárd eurót juttat fejlesztésekre az SNCF-nek.
A reform költségcsökkentések mellett a 2020-tól meghirdetendő vasúti liberalizációra készítené fel az SNCF-et, amikor a piac fokozatos megnyitása értelmében külföldi vasúttársaságok is működtethetnek vonatokat a francia TGV-k útvonalain. A kormány legfőbb célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik. Ez a változás 2020-tól lépne életbe a vasúthoz belépő dolgozókra.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 03. 08:36, vasárnap | Külföld
Ukrajnai háború - Észak-koreai külügyminiszter: Phenjan a győzelem napjáig segíteni fogja Moszkvát
Észak-Korea kész a győzelemig segíteni Oroszországot az ukrajnai konfliktusban - jelentette ki Coj Szon Hi észak-koreai külügyminiszter, amikor pénteken Moszkvában fogadta őt Szergej Lavrov, az orosz diplomácia vezetője.
2024. November 03. 08:33, vasárnap | Külföld
Vizsgálat indult az újvidéki vasútállomáson történt baleset ügyében
Vizsgálat indult Szerbiában az újvidéki vasútállomáson történt pénteki baleset ügyében, amelynek során tizennégy ember vesztette életét és több mint harmincan megsérültek.
2024. November 03. 08:29, vasárnap | Külföld
További tízezer rendfenntartót vezényelnek Valenciába az áradások utáni segítséghez
További tízezer rendfenntartót vezényelnek Valencia tartományba, hogy részt vegyenek az özönvízszerű esőzések következtében kialakult, eddig 214 emberéletet követelő áradások utáni segítőmunkában