Városlista
2024. május 7, kedd - Gizella

Hírek

2021. Március 05. 15:32, péntek | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Idén is ellenőrzi a telefonos ügyfélszolgálatokat a fogyasztóvédelem

Idén is ellenőrzi a telefonos ügyfélszolgálatokat a fogyasztóvédelem

A fogyasztóvédelmi hatóság 2018 óta minden évben elvégzi és idén is megkezdte a közszolgáltatók és hírközlési szolgáltatók telefonos ügyfélszolgálatainak ellenőrzését.

2021-től új vizsgálati területként foglalkoznak a vállalkozások honlapjaival, a tájékoztatási kötelezettségek betartatásával - közölte pénteken az MTI-nek küldött közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
Kiemelték: a telefonos és online ügyfélszolgálatok a járványhelyzet idején is biztonságos lehetőséget kínálnak a kapcsolatfelvételre, panaszkezelésre.

A jogszabály a közszolgáltatókat és elektronikus hírközlési szolgáltatókat kötelezi telefonos ügyfélszolgálat működtetésére. Korábban az ügyfelek a menüpontok hosszadalmas és bonyolult kapcsolgatására, reklámok végighallgatására kényszerültek. Egy 2017-es törvénymódosítás elejét vette a végeláthatatlan várakoztatásnak.

A hatályos előírás szerint az érdemi ügyintézést a hívás sikeres felépülésének időpontjától számított 5 percen belül meg kell kezdeni. Ettől csak kivételes esetben, elháríthatatlan külső ok, például rendkívüli időjárási körülmények miatt lehet eltérni. A panasszal kapcsolatos élőhangos ügyintézést a vállalkozás köteles a telefonos ügyfélszolgálat menüsorrendjének első helyére tenni. Így azonnal az ügyintéző kapcsolása mellett dönthetünk, a belépéshez nincs szükség a fogyasztó beazonosítására, közben reklám sem hangozhat el - emlékeztet a minisztérium.

Cseresnyés Péter kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár elmondta: a járványhelyzetben még fontosabb elvárás, hogy egyszerűen, gyorsan intézhessük akár otthonról is például a telefonszámlával vagy áramszolgáltatással kapcsolatos ügyeinket. Az elmúlt három évben az ismétlődő ellenőrzéseknek köszönhetően sikerült visszaszorítani a jogsértések arányát. Míg 2018-ban még az esetek több mint háromnegyedében, 2019-ben már csak nagyjából harmadukban merült fel kifogás. Tavaly tovább javult a helyzet, a hatósági szakemberek a 340 ellenőrzött szolgáltató kevesebb mint negyedénél, 77 esetben észleltek jogsértést.

A múlt évben abból adódott a legtöbb probléma, hogy a szolgáltató ügyintézője vagy az előre felvett szöveg nem, vagy nem megfelelő módon tájékoztatott a hívás rögzítéséről, vagy az egyedi azonosítószámról. Kedvező tapasztalatként emelhető ki, hogy tavaly egyetlen ellenőrzött szolgáltatónál sem fordult elő reklám az élőhangos bejelentkezés előtt.

Az idei évtől a vizsgálat a közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozások honlapjainak ellenőrzésével egészül ki. A hatóság azt nézi, hogy a cégek internetes felületei mindenben megfelelnek-e a fogyasztóvédelmi törvény tájékoztatási kötelezettségre vonatkozó előírásainak. Az oldalakon egyértelműen fel kell tüntetni a vállalkozás adatait, a díjszabást, az üzletszabályzatot és a panaszkezelés módját - olvasható az ITM közleményében.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 07. 14:09, kedd | Belföld

Hétvégén kezdődik az Élelmiszerbank adománygyűjtő akciója

Hétvégén kezdődik a Magyar Élelmiszerbank Egyesület idei legnagyobb adománygyűjtő kampánya, amely során a szervezet 3000 önkéntese az ország 104 településén 213 Tesco, ALDI és Auchan áruházban gyűjti a felajánlásokat.

2024. Május 07. 14:07, kedd | Belföld

OTP Mobil: az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét

A magyarok 69 százaléka rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül, azonban az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét

2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő, 3,6 kilométer hosszú, 8647-es számú utat hétfő délután.

2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: az Európai Unió bővítésének felgyorsítása lesz a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb célja

Az Európai Unió (EU) bővítésének felgyorsítását nevezte a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb céljának a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán hétfő este.