Városlista
2024. november 26, kedd - Virág

Hírek

2011. Május 15. 10:27, vasárnap | Helyi
Forrás: Hasznos Hírek

Legyünk körültekintőbbek a nyári utazásoknál!

Legyünk körültekintőbbek a nyári utazásoknál!

A tavalyi évek tapasztalatai alapján érdemes nagy körültekintéssel eljárni a nyári utazásoknál az utazási irodák kiválasztásakor.

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület arra hívja fel a figyelmet, hogy "mindenképpen résen kell lenni akkor is, ha olyan szállást vagy szolgáltatást akarnak ránk tukmálni a helyszínen, ami más, mint amiben a szerződéskor megállapodtunk". A közleményben óvatosságra intenek az irreálisan alacsony árakkal dolgozó irodákkal szemben, "ezek ugyanis könnyen becsődölhetnek".

Gyakran fordul elő, hogy a fogyasztók csak elutazás után, a helyszínen szembesülnek azzal, hogy nem azt a szállást vagy szolgáltatást kapják, amiben eredetileg megállapodtak az utazási irodával. Az utazási iroda köteles a prospektusában bemutatott szállodában elhelyezni az utasokat, illetve, ha ez mégsem lenne lehetséges, erről szerződéskötéskor tájékoztatni kell a fogyasztót. Az utazási iroda tehát nem hivatkozhat arra, hogy "a prospektusban látható kép csak illusztráció".

Felhívják a figyelmet arra, hogy ha a megérkezéskor problémát észlel az utas, azt haladéktalanul jelezze az utazási iroda felé. A panaszt jegyzőkönyvben kell rögzíteni, amelyet igen hasznos fényképekkel is alátámasztani. A jegyzőkönyvet az utazási iroda képviselőjének át kell adni - ha ez nem lehetséges, az utastársakkal érdemes aláíratni.

Amennyiben az utazási iroda nem tudja a megrendelt szolgáltatást vagy szállást nyújtani, köteles helyettesítő szolgáltatást biztosítani. Ha tehát az utazási iroda nem tudja a fogyasztókat az eredetileg tervezett szállodában elhelyezni, köteles más megfelelő, hasonló értékű szálláshelyet biztosítani. Amennyiben indokolt, az utasnak joga van az utazási iroda helyettesítő szolgáltatását visszautasítani. Ilyenkor az iroda köteles a fogyasztót ingyen haza, vagy más célországbeli helyre szállítani, az árkülönbözetet pedig visszafizetni.

Annak érdekében, hogy minél több utazni vágyót csábítsanak magukhoz, az utazási irodák gyakran kényszerülnek egymás árai alá ígérgetni - írja az OFE, hozzátéve, hogy ha ezzel az utazási irodák túl nagy kockázatot vállalnak és spirálba kerülnek, akár bele is roppanhatnak a túlhajtott licitbe. A tavalyi év során számos nagyobb utazási iroda is csődöt jelentett - mindez több ezer fogyasztót érintett hátrányosan.

Az OFE szerint vannak azonban intő jelek arra nézve, ha egy utazási iroda bajban van: mindenképpen ajánlatos gyanakodni akkor, ha egy iroda irreálisan alacsony árakat kínál, és idő előtt kezd el akciózni - minden nagy utazásszervező tart akciókat, ám az gyanús lehet, ha hosszú heteken keresztül nagyon alacsony árakkal dolgozik egy-egy iroda.

Arra hívják fel a figyelmet, hogy mielőtt bármely utazási irodával szerződnénk, mindenképpen érdemes utánaolvasni interneten, hogy nem szerepel-e az adott iroda fogyasztóvédelmi fórumokon, illetve a békéltető testületek vagy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) feketelistáján.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 21. 10:43, csütörtök | Helyi

Frühwirth Ildikó – Családi ünnepek kézikönyve

Frühwirth Ildikó Családi ünnepek kézikönyve című kötetének bemutatóján vehetnek részt az érdeklődők a Huszár Gál Városi Könyvtár rendezvénytermében november 26-án, kedden 17 órától.

2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi

K&H: indul a „pénztanárok” versenye

a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok

2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi

NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa

2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi

PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit

A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre