Hírek
2018. December 08. 11:11, szombat |
Sport
Forrás: Hajósi Miklós
Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team
2019-ben az új Volkswagen Polo GTI R5-tel versenyez a Rali Európa-bajnokságban a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős. A MOL Racing Team párosa már a hétvégén bemutatkozik az új autóval.
A négyszeres magyar bajnok és a 2018-as Rali Európa-bajnokság hatodik helyezettje Herczig Norbert és navigátora Ferencz Ramón az elsők között versenyez majd az új Volkswagen Polo GTI R5-tel, amelyet két héttel ezelőtt vett át az osztrák BRR Team a Volkswagen Motorsporttól.
„Tíz évvel ezelőtt, 2009 nyarán, amikor beléptem a Porsche Hungária ajtaján, szintén az elsők között voltunk, akik az akkor új Skoda Fabia S2000-ret választottuk. Kilenc csodálatos szezont töltöttünk együtt a Skodával, három abszolút bajnoki címet nyertünk, és kétszer álltunk az ERC dobogón. Nehéz döntés volt, hogy márkát váltunk, de abban bízom, hogy a Volkswagennel is hasonló sikereket érünk majd el” – mondta Herczig Norbert.
A Volkswagen Polo GTI R5 versenyautó fejlesztését ősszel fejezte be a gyár, a Katalán Ralin pedig dobogós helyen végzett vele Petter Solberg. A Baumschlager Racing Team is részt vett a fejlesztésben, és az első két ügyfélautót is ők kapták. Ezek közül az egyik lesz Herczig Norberték versenyautója a 2019-es szezonban.
„Megkönnyítette a döntést, hogy a BRR Team is komoly szerepet vállalt az autó fejlesztésében, hiszen a technikai hátteret továbbra is tőlük kapjuk. Az is fontos volt számomra, hogy a konszernen belül maradunk. Nemzetközi szinten a Volkswagen csoport, itthon pedig a Porsche Hungária garancia arra, hogy továbbra is a legjobb technikával és a legjobb háttérrel versenyezhetünk. Ugyan az R5-ös versenyautókra vonatkozó szabályok elég szigorúak, de egy új fejlesztésű autó mindig előrelépést jelent” – nyilatkozta a pilóta, aki a Katalán Ralin testközelből figyelte a Volkswagen Polo GTI R5 első versenykilométereit.
„Nagyon meggyőző volt az autó, főleg murván teljesített kiemelkedően, de aszfalton is nagyon gyors volt. A szervizháttér is jól átgondolt, látszott, hogy a Volkswagen Motorsport a megszokott profizmussal fejlesztette az autót. Egyedül a gyári versenyautók dekorációja nem tetszett, szerintem a mi autónk szebb lett” – foglalta össze az első tapasztalatokat Norbi.
A Volkswagen Polo GTI R5 fejlesztését a gyár motorsport csapatának azon tagjai végezték, akinek előző munkája a verhetetlen, négyszeres világbajnok Volkswagen Polo R WRC volt. Az új Polo GTI R5 négykerékhajtású, 1.6 literes közvetlen befecskendezéses turbófeltöltéses motorja 272 lóerős. A MOL Racing Team természetesen az idei évben már bizonyított MOL HI5 üzemanyagot használja majd, amelyhez már elkészült a speciális motorvezérlő program is. Az első versenyt pedig már a hétvégén teljesíti a csapat, rajthoz állnak a Mikulás Ralin.
„Természetesen ez tesztverseny lesz, és abban bízunk, hogy az új autó mellett abban tudunk majd előre lépni a következő évben, hogy többet tudunk majd tesztelni a versenyek között is. Az idei hat verseny helyett jövőre hetet tervezünk, az olaszországi futamot fogjuk kihagyni. Nekünk is kell egy kis nyári szünet, és a Lengyel Rali utáni másfél hónap remek lehetőség lesz arra, hogy részletesen kiértékeljük az első négy forduló tapasztalatait, és így fussunk neki a szezon utolsó három versenyének” - árulta el a terveket Herczig Norbert, és végül a célokat is megfogalmazta. „Az idei két dobogós helyezésünk és a folyamatosan javuló időeredményeink alapján azt hiszem, már megcélozhatjuk az év végi dobogót. 2019-ben már javarészt ismert pályákon versenyzünk majd, és ha sikerül végrehajtani a tervezett tesztprogramot is, akkor a Volkswagen Polo GTI R5-tel nem csak év közben a futamokon, hanem a szezon végén is elérhető lesz a dobogó.”
A Rali Európa-bajnokság előzetes versenynaptárában 2019-ben nyolc verseny szerepel. Márciusban az Azori-szigeteken kezdődik a sorozat. A szezonnyitó murvás futamot a Kanári-szigetek aszfaltos versenye követi, majd a csapat számára egy új verseny, a murvás lettországi futam következik. Júniusban a mezőny az év első felét a Lengyel Ralin szintén murván fejezi be. A júliusi Rally di Roma Capitale-t a tervek szerint kihagyják a fiúk, ám augusztus közepén már újra ott lesz a csapat az aszfaltos Barum Ralin. Szeptember végén a ciprusi murvás pályák is ismerősek lesznek Herczig Norbertnek és Ferencz Ramónnak, hiszen idén a dobogó harmadik fokán fejezték be a versenyt. A 2019-es szezont november elején hazai pályán zárják majd, a szezonzárón a Nyíregyháza Ralin.
Az FIA European Rally Championship 2019, előzetes versenynaptára:
március 21-23.: Azores Airlines Rallye, murva
május 2-4.: Rally Islas Canarias, aszfalt
május 24-26.: Rally Liepaja, aszfalt
június 28-30.: Rally Poland, murva
július 19-21.: Rally di Roma Capitale, aszfalt
augusztus 16-18.: Barum Czech Rally Zlín, aszfalt
szeptember 27-29.: Ciprus Rally, murva
november 8-10.: Rally Hungary, aszfalt
Forrás: Mol Racing Team
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 17. 09:10, vasárnap | Sport
TCR World Tour - Michelisz megvédte bajnoki címét
Michelisz Norbert ötödik lett a makaói szezonzárón, ezzel megvédte bajnoki címét a túraautós TCR World Tour sorozatban.
2024. November 17. 09:08, vasárnap | Sport
Holland-magyar - Rossi: a játékosok döntöttek a folytatásról
Marco Rossi szövetségi kapitány nem akart Szalai Ádám pályaedző súlyos rosszulléte által okozott drámai körülményekben kifogást keresni a magyar labdarúgó-válogatott Hollandiától elszenvedett négygólos vereségét követően.
2024. November 16. 08:13, szombat | Sport
Holland-magyar - Rossi: egy pillanatra sem adhatjuk fel a játékunkat
Marco Rossi szövetségi kapitány szerint a magyar labdarúgó-válogatott egy pillanatra sem adhatja fel a saját, stabilitásra épülő játékát Hollandia vendégeként a szombati mérkőzésen a Nemzetek Ligájában.
2024. November 14. 07:44, csütörtök | Sport
Nemzetek Ligája - Ki-ki meccset játszunk a hollandokkal
Hat negyeddöntős hely kiadó a labdarúgó Nemzetek Ligájában a csütörtöktől szombatig tartó ötödik forduló előtt.